amerika, iowa, ollie

Hej! Nu ar faktiskt ems i amerika! (Darav bristen pa de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet i inlagget) Flygturerna gick jattebra, den forsta var till London. Flygplatsen var jattestor och det fanns massa affarer. Kopte ett lappglans fran Victoria secrets, men sen tappade jag typ bort det. Trakigt eftersom det kan vara kul att kopa nagot i London liksom. Men vi kopte Daim ocksa, ska spara ett papper fran den, maste ju ha ett minne ifran London! Langflygturen var jobbigast, aven om man fick se filmer och sant. Jag och Ule sag pa Alvin and the chipmonks. I borjan av flygturen var det daligt vader och guppade ganska mycket, sa aven om jag hade flygit innan sa blev jag ju lite nervos. Vi kom till Chicago lite tidigare an beraknat, tror det var 30/40 minuter tidigare faktiskt. Dar bytte vi terminal via flygplatstaget och gick pa planet som skulle ta oss till Des Moines. Den flygturen gick snabbt och kandes snarare som en kvart an en timme och en kvart. Det var helt morkt ute och man sag ljusen fran staden under oss. I Des Moines hyrde vi en bil, den ar jattefin, iaf om man jamfor med pappas skruttbilar (forlat pappa), fast han har kopt en ny nu. Vi korde lite fel i borjan och i slutet av bilturen somnade jag. Nar vi kom fram dit stapplade jag genast till sangen och somnade med detsamma. Idag har det varit vackert vader, solen sken i borjan av dagen, men just nu ar det molnigt. Huset vi bor i ar helt underbart, typ heltackningsmattor overallt, manga rum och hogt till tag, som hamtat fran Extreme Home Makeover! Familjen ar jattesnalla och det kanns inte ett dugg konstigt att prata engelska, aven om jag rakar saga nagot pa svenska ibland nar jag blir forvanad. Det anda som ar daligt ar att jag ar lite forkyld och har ont i halsen. Pa flyget laste jag aven i kurshaftet och jag laste lite nu ocksa, har kampat mig igenom nastan hela! Historia ar faktiskt intressant, aven om det finns roligare amnen.

Allt for mig!
Pussokram, och glom inte att jag saknar typ alla. Ni vet vilka ni ar.

(om jag inte har svarat pa ditt sms ar det for att jag trodde att det var gratis att smsa i London, ule sa det, men sen nar jag kollade mitt saldo sa hade jag bara 25 kronor kvar av de 75 jag hade fran borjan.)

Kommentarer
Postat av: joanna

jag saknar dej verkligen gryyymt mycket redan!

2008-03-17 @ 13:50:32
URL: http://dendualskar.blogg.se
Postat av: katja

du kommer ha det jättekul där borta. försök blogga ofta så vi får reda på hur du har det och vad du har gjort. puss!

2008-03-17 @ 19:41:44
Postat av: Jenny

Kul ems! :D hoppas du får det bäst, och vi saknar dig :)

2008-03-17 @ 20:09:43
URL: http://alesund.blogg.se
Postat av: Victoria

avundsjuk

2008-03-18 @ 19:10:19
URL: http://victorial.blogg.se
Postat av: karina

asso gumman ha dt bäst, och vi saknar dej här!

2008-03-18 @ 21:09:23
Postat av: Mamma MiaMaria

Oh my Good,my doughter is in USA whithout me.
Krya på dig gumman o ha det jättebra, miss you
Puss Mams

2008-03-18 @ 21:12:06
Postat av: Anonym

Hej EMELI OCH ULE skönt att ni är framme ha det bra Glad Påsk önskar vi er Gerd och Harry

2008-03-19 @ 15:23:45
Postat av: Papps

Avundsjuk, jag är så avundsjuk. Fast jag har ju varit i Amerika själv också (Bangor för tankning, du vet). Härligt att höra att Du har det bra. Åker till Dalarna i morgon och firar påsk. Hoppas Du får se en massa fina Cadillac:s. Ha det bra. Papps

2008-03-19 @ 22:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0