Amana

Idag åkte jag och Ule till en liten by som heter Amana där det fanns en gata med små butiker, det var mysigt och butikerna var jättegulliga, typ väldigt orginella med hemgjorda tvålar och glasgrejer och sånt. Det fanns även ett "Chocolate Haus" (Byn bestod av tyska "settlers" som flyttade dit för länge sen, typ 1700-talet) som uppskattades av oss. Vi köpte varsin chokladbit som var som en klubba, min var med peanut butter, jummi. Sen vandrade vi vidare till deras livsmedelsaffär och jag köpte en lipcyl (hur det nu stavas) från Burt's Bees, väldigt bra, läpparna luktar honing (medveten nalle puh-stavning :D). Påväg till Amana träffade vi även på några Amish i häst och vagn, det var coolt!
På vägen hem såg jag en "mall" och skrek till Ule att vi måste stanna där, och det gjorde vi. Så nu har jag en söt brun kofta från Banana Republic, en t-shirt från Old Navy och en skjorta från Bass i min resväska, som föresten inte går att stänga längre (:o). Nu sitter jag i soffan och har precis ätit middag, hamburgare och "macaroni and cheese", det var gott.
Hoppas ni har det bra där hemma i Sverige!


Kommentarer
Postat av: Maria Vinblad

Hej du där tjej i landet långtdärborta.
Din resväska gick knappt att stänga när du åkte ens så jag undrar hur du göra när du åker hem. Sätta på dig alla kläderna du köpt under resan kanske?
Kram o puss från småsnöigt Sverige o mamma

2008-03-25 @ 10:41:23
Postat av: Victoria

sv: är inte tattoo dem som är lebbor? :Oalltså.. ja :P

2008-03-25 @ 19:55:03
URL: http://viictoriiaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0